loading...
خبرنامه مدرسه
علیرضا شهرکی بازدید : 121 پنجشنبه 07 بهمن 1395 نظرات (0)

یک وبگاه اسرائیلی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا نباید توافق هسته‌ای با ایران را پاره کند تاکید کرد، سیاست‌های غلط اوباما در قبال ایران باید بازسازی شود.

بخش سیاست تبیان

توصیه برجامی رژیم اسرائیل به ترامپ

پایگاه خبری صهیونیستی «عاروتص شوع» در یادداشتی به بررسی تاثیر ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا بر توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی پرداخته و به او توصیه کرد به جای پاره کردن آن، سعی کند سیاست‌های منقطع «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین این کشور از خاورمیانه را، بازسازی کند.

در ابتدای این یادداشت با ادعای اینکه بیشتر آتشی که در خاورمیانه زبانه می‌کشد نتیجه توافق هسته‌ای ایران-اوباماست، آمده است: «زیرا اوباما برای آنکه توافق را حاصل کند، اقدامات ایران مربوط به حوزه سلاح‌های متعارف را از پرونده هسته‌ای، منقطع کرد. در حقیقت اوباما به توافق هسته‌ای پیش از سلاح‌های متعارف بها داد.»

عاروتص شوع توصیه می‌کند رئیس جمهور ترامپ نباید با پاره کردن توافق هسته‌ای شروع کند، بلکه باید ابتدا تمام سیاست‌های مرسومی را که به ایران اجازه می‌دهد مانند یک برج سوزان در خاورمیانه شعله بکشد، تغییر دهد.

ترامپ باید آشکارا از نیروهای جدایی‌طلب حزب دموکراتیک حمایت کرده و خواستار آزادی سران فتنه شوند.

این توصیه‌ها شامل 4 مورد ذیل است:

ایران را از سوریه خارج کرده و به جای آن، سنّی‌ها را وارد این کشور کند. ترامپ باید از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور تکیه و کشورهای سنّی در منطقه استفاده کند تا سوریه را پایدار سازد و ایران را از آن بیرون کند. در سال 2013 ژنرال «جیمز متیس» گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت دفاع، تصریح کرده بود اگر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه سقوط کند، «بزرگترین عقبگرد طی 25 سال اخیر» برای ایران خواهد بود.

با پایدار ساختن سوریه، (ترامپ) تهاجم نرم مهاجران مسلمان به اروپا را متوقف می‌سازد. همچنین به نفع روسیه، ترکیه، آمریکا، کشورهای عربی، اروپا و اسرائیل است که سوریه باثبات شده و ایران را از دسترسی به شامات دور نگه دارند. ترامپ حتی می‌تواند با برگرداندن ثبات به سوریه، جایزه نوبل را ازآن خود کند.

با عربستان سعودی برای ریشه‌کن کردن حوثی‌ها از شمال یمن و نابود کردن القاعده در شرق آن، همکاری کند. ضعیف‌ترین نقطه زنجیر فعالیت‌های شرورانه ایران، یمن است. رئیس جمهور ترامپ باید سد غیرقابل نفوذی برای مقابله با انتقال سلاح‌های ایران به این کشور ایجاد کند.

یک یمن ایرانی، برای آمریکا به معنی قرار گرفتن کنترل تنگه «باب ‌المندب» در اختیار ایران است؛ تنگه‌ای که دریای سرخ را به اقیانوس هند متصل کرده و روزانه سه میلیون بشکه نفت از آن ترانزیت می‌شود.

این یعنی علاوه بر تنگه «هرمز» که روزانه 17 میلیون بشکه نفت از آن می‌گذرد، ایران کنترل سه میلیون بشکه اضافی را نیز در اختیار خواهد گرفت. علاوه بر آن، ایرانیان حتی خواهند توانست هرگونه دفاع اضطراری سعودی‌ها در برابر حملات را فلج کنند.

فتنه‌انگیزی علیه مذهب تشیع در ایران و شایعه پراکنی درباره اینکه ایران قصد دارد منابع نفتی «مثلث طلای سیاه» اعراب را غارت کند. ترامپ باید به سادگی یک توئیت درباره اینکه ایران مشغول فریب دادن سنّی‌ها و اعراب شیعه با تحریک کردن کشتارها میان جوامع اسلامی است. با برافراشتن پرچم اعراب توسط ترامپ، او می‌تواند عراق را از ایران خالی کند. ترامپ باید آشکارا از نیروهای جدایی‌طلب حزب دموکراتیک حمایت کرده و خواستار آزادی سران فتنه شوند.

در پایان این یادداشت آمده است: «تک تک سیاست‌های متعارف و فاجعه منطقه‌ای اوباما در برابر ایران باید تغییر داده شود. ترامپ باید از سیاست اوباما در تحریم کردن فعالیت‌های متعارف تسلیحات منطقه‌ای اجتناب کند.»
علیرضا شهرکی بازدید : 139 چهارشنبه 06 بهمن 1395 نظرات (0)
بسمه‌تعالی

حادثه‌ی دردناک آتش‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه اندوه و تأسف و نگرانی عمیق اینجانب است. شهامت و فداکاری آتش‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه‌ی خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده میسازد. در حال حاضر همه‌ی تلاشها باید برای نجاتِ جان گرفتار شدگان جهت‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسأله‌ی بعدی است. از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده‌اند کار مجاهدانه‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند. خداوند کمک فرماید ان‌شاءالله.

سید علی خامنه‌ای

۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵
علیرضا شهرکی بازدید : 230 چهارشنبه 06 بهمن 1395 نظرات (0)
حادثه ساختمان پلاسکو به در حالی به هفتمین روز رسید که آتش نشانان همچنان در جستجوی مفقودان حادثه هستند
به گزارش خبرنگار گروه احتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت (7:30) روز پنج شنبه (30 دی) ساختمان تجاری پلاسکو دچار حریق شد و در ساعت 11 همان روز ساختمان فرو ریخت.

به گفته ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در این حادثه 25 نفر از جمله 15 آتش نشان مفقود شده‌اند.

امداد گران موفق شده اند پیکر 2 آتش نشان و 4 شهروند را از میان آوار ساختمان پلاسکو کشف کنند.

مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه پلاسکو ساعت 8:30 روز پنج شنبه از در دانشگاه تهران برگزار می شود و پیکر آن ها در قطعه 50 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شود.

امروز (چهارشنبه) با گذشت تقریبا 160 ساعت از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، آتش نشانان و امداد گران در تلاش برای یافتن پیکر مفقودان حادثه هستند.

احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو

هویت 6 فوتی حادثه پلاسکو مشخص شد.

بر اساس اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی احراز هویت 6 فوتی حادثه پلاسکو به اتمام رسید و اسامی این افراد به شرح زیر اعلام شده است.

هویت آتش نشانان شهید:

بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی تبار.

هویت 3 شهروند فوت شده در حادثه پلاسکو که تاکنون از زیر آوار خارج شده اند:

حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده و محمود محسنی.

در این گزارش می توانید مجموعه اخبار هفتمین روز حادثه ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ آتش نشانان همچنان در جستجوی مفقودان/احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو


ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در قسمت شرقی ساختمان آتش نشانان به بخشی مشکوک شدند و با استفاده از 2 بیل مکانیکی به جستجوی باقی پیکرها پرداختند که متاسفانه در این قسمت پیکری وجود نداشت.

وی افزود:در حال حاضر آواربرداری در قسمت غربی و شمال شرقی ادامه دارد، با هر آواری که برداشته می شود، دریایی از آتش شعله می کشد.(22:07)


مجموع پیکرهای خارج شده از زیر آوار به 10 تن رسید(16:28)

ملکی سخنگوی آتش نشانی گفت: هشتمین نفر از زیر آوار خارج شد، مجموع پیکرهای خارج شده از زیر آوار به 10 تن رسید.

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو/ امروز پیکر 8 آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو/ امروز پیکر 8 آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد

نهمین پیکر آتش نشان از زیر آوار خارج شد(16:00)

ملکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیکر یک آتش نشان دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد و همچنان پیکر 6 نفر دیگر باقی مانده است.

جستجو برای خارج کردن پیکر هفتمین شهید ادامه دارد(15:38)

ملکی گفت : در ادامه واکاوی ضلع شمال غربی پلاسکو، چهارمین شهید آتش نشان هم پیدا شد.

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو/ امروز پیکر 6 آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو/ امروز پیکر 6 آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد

وی افزود: امروز  6 پیکر شهید را پیدا کردیم و همچنان جستجو برای خارج کردن هفتمین پیکر ادامه دارد.

خارج کردن تجهیزات آتش نشانان از جمله کلاه و کپسول آتش نشانی از زیر آوار(15:07)

هفتمین روز حادثه پلاسکو/ احراز هویت 6 جانباخته حادثه پلاسکو/ پیکر 5 آتش‌نشان دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد
علیرضا شهرکی بازدید : 124 شنبه 20 آذر 1395 نظرات (0)
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تبریک ماه ربیع الاول و نزدیک شدن به ایام هفته وحدت گفت: این ماه یکی از بهترین ماه ها نزد پروردگار است.

وی تصریح کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای تحکیم برادری و نزدیک کردن قلب‌ها به یکدیگر است.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه افزود: رجوع به سیره پیامبر بهترین سند و عامل وحدت مسلمانان جهان است.

آیت الله سلیمانی در ادامه به بدعهدی های آمریکا در قضیه برجام نیز اشاره کرد و گفت: بدون شک سازش با آمریکا نسخه دنیا طلب ‌ها، وابسته‌ ها و از نفس افتاده ‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در برجام شاهد هستیم که غربی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند و برای همین است که نمی توان به آنها اعتماد کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: آمریکا با مسلمانان سر جنگ دارد و تا آمریکا آمریکاست و نظام سلطه قلدری می کند این ملت در سنگر مبارزه با استکبار فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد.

علیرضا شهرکی بازدید : 107 چهارشنبه 17 آذر 1395 نظرات (0)


باراک اوباما گفت آمریکا با امضای توافق هسته‌ای برنامه اتمی ایران را به عقب رانده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا،  طی سخنانی در جمع نظامیان آمریکایی مدعی شد: ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این فقط ارزیابی من نیست؛ بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف توافق بودند.

وی طی اظهاراتی در ایالت فلوریدا گفت: «فقط به این فکر کنید که در خلال هشت سال گذشته ما چه کارهایی را بدون این که (حتی) یک گلوله شلیک کنیم، انجام داده ایم. ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این تنها ارزیابی من نیست، بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف آن توافق بودند.»

رییس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش تأکید کرد: تهدید تروریست‌های داخلی که در همین کشور رشد کرده، اغلب تکرو هستند و از طریق اینترنت افراطی شده اند، همچنان ادامه خواهد داشت. 

اوباما در ادامه آخرین سخنرانی امنیت ملی اش، که روز گذشته (سه شنبه) در پایگاه هوایی مک دیل در شهر تمپا در ایالت فلوریدا ایراد کرد، گفت: «آنچه چالش را حتی بیش از پیش پیچیده می کند، این حقیقت است که با وجود تمام تمرکزِ لازم ما بر تروریسم در آنسوی دریاها (خارج از آمریکا)، مرگبارترین حملات در خاک کشورمان در خلال هشت سال گذشته، به دست مأمورانی دارای شبکه ها یا تجهیزات پیشرفته که از خارج مدیریت بشوند، انجام نشده است. بلکه این حملات، از سوی افرادی که در خانه (همین کشور) رشد کرده و اغلب اشخاصی منزوی (تک رو) بوده اند- که (از طریق اینترنت) به صورت برخط (آنلاین) افراطی شده بودند - انجام شده است.» 

تبلیغات
http://www.uplooder.net/img/image/38/999d2f911f1e4a35f1090da1090ad639/123456.gif

تصاویر شهر زاهدان
se9p_5x7foeu.jpgd72n_دانشگاه-سیستان-و-بلوچستان-3.jpg
bvp_0.345336001322296247_taknaz_ir.jpgnyuy_12.jpg

درباره ما
Profile Pic
سلام خدمت تمام دانش اموزان عزیز در این وبلاگ اصلاعاتی در مورد پیامبران وامامانواخبار روز واحادیث گذاشته میشود امیدوارم بهرهی کافی رابرده باشید. دانش اموز عزیز از شما خواهشمندیم تا در بخش انجمن ثبت نام و مطالبی را برای ماارسال کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از مطالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 4,237
  • بازدید کلی : 88,919
  • کدهای اختصاصی
    روزشمار غدیر
    ذکر کاشف الکرب
    زیارت عاشورا
    دعای فرج

    اوقات شرعی

    روزشمار فاطمیه ذکر روزهای هفته دانشنامه عاشورا وصیت شهدا مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی وصیت شهدا
    پیج رنک گوگل سوره قرآن آیه قرآن ساعت فلش مذهبی انقلاب اسلامی
    روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس